Lehdistötiedote: Valkoisen Talon webbisivu kääntyy espanjaksi suomalaisvoimin

JULKAISUVAPAA HETI : Valkoisen talon webbisivujen käännös suomalaisvoimin

Suomalainen käännösalan startup Transfluent kääntää USA:n Valkoisen talon virallisen webbisivun espanjaksi.

Transfluent, joka on tullut tunnetuksi presidentti Obaman ja nykyisin presidentti Trumpin Twitter-viestien kääntämisestä espanjaksi, on maailman johtavia vaativan kääntämisen asiantuntijoita. Yrityksen tarjonta perustuu kehittyneeseen resurssienhallintajärjestelmään joka mahdollistaa ihmisvoimin tuotetut korkealaatuiset käännökset lähes reaaliajassa.

“Viime viikolla julkistimme @DJT_ES –Twitter-tilin joka käntää presidentti Trumpin tweetit espanjaksi”, kertoo Transfluentin perustaja Jani Penttinen. “Viime viikon aikana saimme paljon yhteydenottoja liittyen Trumpin hallinnon päätökseen poistaa Valkoisen Talon webbisivuilta espanjankielinen osio. Mielestämme tämä ei ole OK, joten päätimme tarjota asiaan ratkaisun.”

Valkoisen talon webbisivun espanjankielinen versio löytyy osoitteesta www.LaCasaBlanca.com. Tällä hetkellä vain etusivu on käännetty. Varsinainen käännösprojekti alkaa maanantaina 6. helmikuuta illalla Suomen aikaa. Valtavan sisältömäärän kääntäminen kokonaisuudessaan tulee kestämään noin kaksi viikkoa.

Kun koko webbisivu on käännetty, kaikki muutokset ja lisäykset sen jälkeen käännetään sitä mukaa kun niitä tulee. Yksi vilkkaimmista osioista sivustolla on lehdistötiedotteet, joita tammikuun aikana on julkaistu keskimäärin seitsemän tiedotetta päivässä.

Transfluentin perustana on aina ollut ajatus siitä, että jokaisella tulisi olla oikeus lukea sisältöä, erityisesti tärkeitä tiedotteita, omalla kielellään. Yhdysvalloissa ei ole virallista kieltä. Vaikka suurin osa kansasta puhuu englantia, maassa on suuri latinovähemmisto jonka pääasiallinen kieli on espanja.

Suurin osa siirtolaisista osaa englantia, mutta siitä huolimatta luetun ymmärtäminen ei yleensä ole läheskään yhtä hyvää vieraalla kielellä kuin omalla äidinkielellä. Transfluent uskoo, että USA:n latinoväestön on tärkeä saada tietoa Trumpin hallituksen tekemistä uusista asetuksista ja muutoksista oman kotimaansa lakeihin omalla kielellään, espanjaksi.

+++

Tietoa Transfluentista

Transfluent (www.transfluent.com) on suomalainen täyden palvelun käännöstoimisto jolta lötyy kääntäjiä yli 120 kielelle. Transfluent on erikoistunut erityisesti vaativaan, korkealaatuiseen kääntämiseen ja kielenhuoltoon. Erityisalueina mm. markkinointi ja yritysviestintä, lakitekstit ja pelikäännökset. Transfluentin asiakkaina on monia Suomen suurimpia yrityksiä, mutta myös pieniä startup-yrityksiä ja esimerkiksi lähes kaikki pääkaupunkiseudun hotellit.

Lisätietoja antaa Jani Penttinen, Transfluentin perustaja, osoitteessa jani@transfluent.com.

Click here to read this press release in English.

Click here to read this press release in Spanish.

Author

Jani Penttinen

Founder and visionary with passion to connect the world by eliminating language barriers. Anything is possible, giving up is not an option. Family man and globetrotting artist.